5-cio osobowy zespół złożony z członków Zarządu Głównego i Rady Młodych weźmie udział w kilkunastomiesięcznym projekcie „Akademia NGO” prowadzony przez stowarzyszenie MOST.
Czeka nas 48 godzin szkoleń i trzydniowy wyjazd sieciujący. Nauczymy się:
Wsparcie jest maksymalnie dopasowane do naszych potrzeb rozwojowych!!
Więcej o projekcie: https://akademiango.pl/
I. ARTYKUŁ WSPÓŁTWORZONY PRZEZ NAS NA PORTALU NGO.PL.
"Zadaniem “Międzynarodowej Kampanii Muzyka-Wsparcie osób w depresji” otwiera się w nowej karciejest integracja trzech środowisk: chóralnego, terapeutycznego i naukowego w celu wspierania osób borykających się z obniżonym nastrojem i depresją. Podczas akcji popularyzowana jest też idea BenefitsOfSinging, otwiera się w nowej karcieczyli wiedzy o tym, że śpiew jest dobroczynny dla ogólnego dobrostanu człowieka. Wpływa m.in. na prace systemu przywspółczulnego, gospodarkę oddechową, neuroplastyczność, wyrażanie własnych emocji i inne.
– Osoby z depresją na co dzień doświadczają stygmatyzacji i niezrozumienia. Celem głównym wszelkich działań Fundacji Chórtownia i Śląskiego Związku Chórów i orkiestr podczas Kampanii jest ich asymilowanie, ale też uświadamianie społeczeństwu jak takie osoby prawidłowo wspierać w walce z chorobą. Powszechnie dostępne wyniki badań pokazują, że muzyka dobrze wpływa na podniesienie nastroju, obniżenie poziomu lęku – mówi dr Krzysztof Dudzik, który jest opiekunem merytorycznym akcji z ramienia Fundacji Chórtowniaotwiera się w nowej karcie. Pan Krzysztof posiada wszechstronne wykształcenie, jest psychologiem, psychoterapeutą i dyrygentem Muzealnego Chóru Społecznego, który to jest członkiem Śląskiego Związku Chórów i Orkiestr.
W ramach 4. edycji akcji w 2024 roku chóry z 29 miast w 6 krajach organizowały różnorodne wydarzenia, takie jak koncerty, próby otwarte, warsztaty, rozśpiewania oraz śpiew podczas liturgii – bo do takich aktywności zapraszają organizatorzy. Najważniejsze jest jednak zawiązanie tzw. partnerstwa merytorycznego z wybranym ośrodkiem zdrowia psychicznego oraz odczytanie oficjalnego listu otwartego. Kolejna edycja kampanii planowana jest w dniach 4-12 października 2025 roku." (fragment artykułu)
II. PIERWSZE SPOTKANIE WARSZTATOWE (21.01.2024 r.)
Zdiagnozowaliśmy nasze mocne i słabe strony - teraz wiemy nad czym będziemy pracować:
1. Relację sponsorskie
2. Ewaluacja bieżących działań
3. Komunikacja wewnętrzna
Ważne dla nas są również kwestie prawno-księgowe oraz struktura przekazywania informacji i zarządzania.
115-letni Amatorski Ruch Muzyczny zasługuje na troskę i zaopiekowanie w możliwie najbardziej profesjonalnej i życzliwej formie
Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego„ 2021 - 2027.
Okres realizacji : 01.09.2024 - 30.09.2026.